12 Mart 2009 Perşembe

İnvert Şurup Yapmak Zor Mu? İşte Çaresi

İnvert şurubu bu sıralar poşette veriyoruz.  Poşeti toplu iğne ile 4-5 yerinden delerek veriyoruz. Havalar tam ısınmadığından dolayı verirken acele ediyoruz.  Ama kovan kapaklarını kapatırken toplu iğneyi bir yerlere koyuyorsunuz, eldiven ile toplu iğneyi almak delmek bir de acele etmek zor oluyordu. 
Mehmet Abi hocam poşeti delmenin daha kısa ve kolay bir yolu var mı diye sordu. Ben de toplu iğne ile delmek şart çünkü deliklerin fazla şerbet akmaması gerekir dedim. Belki silgiye toplu igne takabiliriz dedim. Bugün sabah bu aleti yapmış getirdi. 
Bugün denedik. Gerçekten iş daha kolaylaştı. Arılığa bir kovanın kenarına koyduk. 
Herkes baharın geldiğini ergen ağacı ile gösteriyor. Biz de bugün çektiğimiz ergen fotografı ile baharın durumunu göstermek istedik.

Yağan kar ve yağmur kendisini belli ediyor. Çayımız daha gür akıyor.
Bugün İstiklal Marşı'nın kabul edilişini kutladık.
Rahmetli Mehmet Akif ERSOY'un dediği gibi "Allah bu millete bir daha istiklal marşı yazdırmasın"
Arılarıma bakmak için fazla zamanım olmuyor. Ya öğleyin 1 saatlik arada yemek yemeyeceksin ya da saat 17:00 den sonra. İnvert şurup hazırlamak da her seferinde zor geliyor. En büyük tencerede yapıyorum. O da ancak bir sefer yetiyor. Bu böyle olmayacak dedim. Dün 50 kg şeker aldım. Bugün 17:00'den sonra Mehmet Abinin eve gittik.
45 Litre su / 41 kg şeker Amacımız 1/1 oranında invert yapmak. Su neden fazla derseniz. Kulandığımız kap çok yayvan olduğundan dolayı buharlaşmanın çok olacağını düşündüm. 
Su kaynamadan az önce şekeri ilave ettik.
Şurubumuz kaynayınca her 3 kg şekere  iyice dolu çay kaşığı ile bir kaşık olmak üzere krem tartar ilave ettim.
Krem tartarı ilave ettikten sonra altındaki odunları bir kısmını alarak bir 20 dakika daha kaynattık. Saat 19:00 gibi işimiz bitti. Allah izin verirse haftasonu da Mehmet Abiye 25 kg şekerden 1/1 oranında invert hazırlamayı düşünüyoruz
Eve geldiğimde arkadaşlarla beraber sipariş ettiğimiz peteklerimizi de Enver Bey getirmişti.  Havalar ısındıkça arıçılık işleri de hızlanıyor. Bakalım hayırlısı..

8 yorum:

yalovalı arıcı dedi ki...

maşallah şurup dediğin böyle yapılır ne o öyle ufacık tencerelerde şurupmu yapılır :))

Unknown dedi ki...

salamun aleyküm hocam kolay gelsın hocam ne kadar güzel allah yardımcın olsun işte olay bu ne kadar güzel bana neyi hatırlattın biliyonmu 8-9 yaşlarında idim bizde üzüm çok olurdu o tür tava ile bizde pekmez yapılırdı ah şimdi rizede olmak vardı o tava ile 2-3 torba şekerden invert şurup yapmazmıydım.
evet hocam allahgüle güle kullanmayı nasip etsin mehmet abimede çok çok selamlarımı söyle allahaemanet olun.

Şükrü KOCA dedi ki...

Yusuf Bey sizin de dediğiniz gibi küçük tencerelerde şerbet yapmak zor. Biz de kişin kolayına kaçtık.
Asım Abi Mehmet Abi de bu tava ile pekmez kaynatıyormuş. Ama buralarda dut pekmezi meşhur. o dut pekmezi kaynatıyor. Selamınız başım üstüne. İnşaallah yarın sabah ulaştırırım.
Allah sizlere de kolaylık versin. Ürününüz bol ve bereketli olsun

Mustafa Hilmi ÖZKAL dedi ki...

Selamünaleyküm
Bereketli olsun Allah agız tatlılığıyla arılarınayedirsin sonra da size afiyet olsun
Kolay gelsin
Bereketli sezonlar
Amatör arıcı M.Hilmi ÖZKAL

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hocam bu ne hız::))
Bizim oralarda öyle kazanla pekmez kaynatırlardı. Bende inverti büyük kapla yapmam gerekiyor. Bir ara kafamda tasarladım, heralde öyle kabıda ya bakırcılar yada tenekeciler yaparlar.

Düşündüğüm kap dörtlü ocaga tam oturacak büyüklükte, bir seferde 50 kg şekeri hazırlayabilmeliyim. Ayrıca daha hiç yapmadım ama invert kek için kenarına şurubu keke dönüştüren çırpmayı yapacak kuvetli bir mankap monte edilebilmeli, Yunan'lılarda çırpmayı kazandan çıktıktan sonra yapıyorlar. Birde bu anlattıgım kazana musluk takılacak tabiki. Neden dörtlü ocak diyen olabilir. Evimde doğalgaz var ve yakıt ucuz.

Gerçekten hızınız süper bir ara bizim Muhteşem abi dediki, herkese arıcılığı ögretiyoz da bir biz bu işi öğrenemedik demişti. ::))

Daha ben kat ve kovanlarıma çıta yapacam, sen mum yapıştırmaya başlamışın::((((

Birde şu petek fiyatını öğrenmek istiyorum bana meil olarak at ayrıca sıcak dökümmü bilelim. Arıcılar kırılan petek diye biliyor sanırım bende hep karıştırıyorum zaten. Arı bu kırılan petegi daha çabuk işliyor.

Unknown dedi ki...

Şükrü hocam kolay gelsin,görüntüler çok güzel tebrikler.
Bal sezonunuy bol ve bereketli olsun.
selamlar saygılar.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

hocam hayırlı çalışmalar,
Allah kolaylık versin iyi bir sezon dileklerimle her şey gönlünüze göre olsun.

Şükrü KOCA dedi ki...

Mustafa Hilmi Bey en kısa zamanda siz de arıları alırsınız da sizin de çalışmalarınızı takip ederiz. Güzel temennileriniz için teşekkürler.
Ali Abi invert şurup bizim için çok büyük bir kolaylık. Bu kolaylığa rağmen daha da kolay olsun diye şurubu kazanlarda yaparak işi daha da kolaylaştırıyoruz. Siz bizde doğal gaz var ucuz demişsiniz. Abi bizde daha da ucuz oduna da para vermedik kazana da. Hepsi Mehmet Abiden.
İnvert şurup yapmak için düşündüğünüz kazan süper. Patentini almayı unutma.
Selametle kalin,
Mehmet Yüksel Abi ve Zafer Abi güzel temennileriniz için teşekkür ederim. Bol ve bereketli bir yıl geçirmeniz dileğiyle.
Selametle kalın.