22 Mart 2011 Salı

Bahar Kontrolünü Yaptık

 (2010 /2011 eğitim öğretim yılı onbeş tatilinde görev yaptığım okuldan ayrıldım.
Yerime okul müdürlüğünü çok isteyen belediye başkanını bıraktım. )
 Arılarımı Burdur Yeşilova'ya bağlı Örencik Köyü'ne taşımıştım. Burası benim kendi köyüm.
Kovanların sonbahar bakımlarını iyi yapamamıştım. O nedenle içim rahat etmiyordu.
Geçen haftasonu köye gittim. Kovanların durumlarına baktım.
 Kovanlarda yavru faaliyeti başlamış ve yavru alanları iyice genişlemiş.
Aynı zamanda kovanda arıların yiyecek balı da kalmamış.
 Kovaların kontrolünde beden eğitimi öğretmeni olan kardeşim Veysel de
bana yardım etti. Bundan sonra her haftasonu arılara bakma imkanım olmadığından
kendisi bana sık sık yardım edecek.
 9 koloni arımız vardı. Kovanlarımız polen tuzaklı değildi. Yeni polen tuzaklı
kovanlar yaptırdık ve haftasonu kolonilerin hepsini bu kovanlara aktardık.
 Kadir İpek Abim. Kendisi Burdur merkezde bir lise de idareci. Geçen yıl arıcılığa başladı.
Haftasonu onun arılarının da çok detaylı olmasa da  bir kontrolünü yaptık.
Bu yıl benim üç kovanım söndü. İki tanesini sonbaharda kendi arılarım yağmaladı o nedenle. Bir tanesi de yağma sırasında anaarı kaybetmiş. Daha sonra koloni anaarı yaptıysa da bu anaarı çiftleşemedi ve koloni yalancıya kaçtı ben de aralık ayında bu kovanı birleştirdim.

8 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yeni sezonunuz hayırlı olsun. Yavru faliyeti gayet güzel, havalar bozdugunda arılar aman aç kalmasın. Bizdede artık bir kaç güne kadar havalar ısınacak ve artık bahar geldi deriz inşallah.
Kalın sağlıcakla.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın hocam kolay gelsin,benim anlayamadığım belediye başkanının görev alanı ile sizinki nasıl kesişti,burada bir karışıklık var,umarım güzel gelişmeler sonucunda arılarınızdan istenilen verimi alırsınız saygılarımla hoşca kalın.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Okul Müdürlüğüne özenen belediye başkanı?
Hala nerelerdeyiz.
Bahar gelmiş, arılarınız güzel maaşallah kolay gelsin.
Saygılar

Şükrü KOCA dedi ki...

Ali Abi gerçekten yavru faaliyeti benim beklediğimden daha iyiydi. Uzun süredir havalar soğuk gittiğinden ben bu kadar beklemiyordum. Yavru durumu beni sevindirdi. Arıların aç kalma tehlikesine karşı şurup beslemesi yapılacak.
İlhami Abi gerçekten bir belediye başkanı ile okul müdürünün sorun yaşaması çok zordur ama benim bulunduğum okul yatılı okul olunca ve buraları bazılarının bir şekilde kazanç kapısı olunca belediye başkanları da bu adamların ağzına bakarsa belediye başkanı ile çok sorun yaşanır. Zannetmeyin belediye başkanına internette laf atıyorum. Başka okula görevlendirmemi yaptırınca kendisini cepten aradım okulda müdürlük yapabileceğini söyledim.
Her neyse bizim burada işimiz arıcılık arılarımızın durumu iyi inşallah iyi bir sezon geçiririz.
Bünyamin Abi başkan ile ilgili olayı yukarıda kısaca anlattım. Durum böyle.
Bahar geldi ve bizim arıcılığın zevkli tarafları ortaya çıktı. Hayırlısı ben herşeyde bir hayır vardır diyorum. Şuan Isparta merkezde ikamet ediyorum. Hayırlısı
Hepinize bereketli bir sezon diliyorum.

EnvEr dedi ki...

Hayırlı ve bereketli olsun şükrü hocam. Yavru faaliyeti oldukça iyi maaşallah.
O adamlar hicbir yeri yönetemez.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
anasız kovanın birleştirilmesi yerinde olmuştur
iyi fikirdi
başarılar

Şükrü KOCA dedi ki...

Teşekkürler Taşkın Bey. Size de bereketli bir sezon diliyorum.

Şükrü KOCA dedi ki...

Enver Hocam, bizim görevimiz bu ülkeye bağlı, ahlaklı ve başarılı öğrenciler yetiştirmek. Her tarafta öğrenci var biz görevimizi yapmaya devam edeceğiz. Allah'tan dileğim bu aşkı şevki benden almasın.
Arıların gelişmesi güzel ama eminim sizin oralarda daha iyidir.
Size de bereketli bir sezon diliyorum.