22 Nisan 2008 Salı

Ana Arı Üretmek İçin İlk Adım

Ali Türk Abinin teşvikleri ile yarı ana arı üreticisi olacağız. Aşağıda resmini çekip anlattığım ana arısı ölen kovandan iki ana arı memesini kesip burada eşleştireceğiz. Bu kovanın gelişimi yavaştı. Bunlardan çıkacak ana arıların çok kaliteli olacağına pek inanmıyorum ama bakalım. Şansımızı deneyeceğiz. Kovan sayım fazla olsa ana arı üreteceğim ama üç kovanla ana arı üretsek olmayacak. Bu yıl kovan sayımı arttırıp seneye çabuk gelişen kovanlardan ana arı üretmeyi düşünüyorum.
Güzel bir çiçek arılığımızın yakınlarında vardı Ben de çektim.
Mehmet Abinin arı gelişmiyor. Biz neden olarak geçen yıl tkv'den aldığımız ana arıyı görüyoruz. Gelişmesi için bir çıta arı da verdik. Ancak bu kadar oldu. Dördüncü çıtayı daha bugün verdik. Arıcı arkadaşların farklı görüşleri olanların görüşlerini bekliyorum. Ama yakında anaarıyı değiştireceğim. Az kaldı.
Bu arımın ana arısı öldü. Üç tane ana arı memesi yapılmış. Ana arı gözleri baya büyük. kaliteli olur diye düşünüyorum. 4-5 gün sonra çıkar diye tahmin ediyorum.

İki arıma kat verdim. Gelişme güzel.

Bu kovanda 15 çıta vardı. Ballıkta daha işlenmemiş iki tane çıta olmasına rağmen şurupluğun altına böyle dalak sallamış. Bu da yetmemiş katın boş kısmına bezden aşağı bundan küçük bir dalak daha sallamış. Ballıktakı çıtaları örmeden arının böyle bir şey yapmasına şaşırdım

Hiç yorum yok: