26 Nisan 2008 Cumartesi

Acemi Olana Petek Vermesini Arı Söylüyor

Bu kovanda katta 3 çerçeve vardı. Kuluçkalıkta daha tam kabartılmamış çerçeveler var diye biraz ağırdan aldım. Bugün sabah bakım için arılığa gittiğimde bu kovanda durum böyleydi. Sen misin bunu yapan diyerek kuluçkalıktaki geçen yıldan kalan eski peteklerden 3 tanesini kata alarak yerlerine kabartılmamış petek verdim.
Acemiyiz ya her kovan kendisi söylüyor ne yapılması gerektiğini. Bu kovanda kat dolmak üzereydi. Demekki ben yine geç kalmışım. Şimdiye kadar hiç görmediğim bir dalak şekli. Çıtaya tutturmuş. Biz de kata son çıtaları da koyarak arıyı rahatlattık.
Bu kovanın anası ölmüştü. Geçenlerde baktım üç ana memesinin birinden ana çıkmış. Ana memesi açılmış. Ben de kalan ana memelerini başka kovana aktardım. Bir nevi kovanı böldüm. Sağ selamet çıksın. Belki ana arıya ihtiyaç olur ya da seneye bir fazla kovanımız olur dedik. Böldüğüm kovandaki ana gözleri de açılmış. Ama ben ne kadar baktıysam ana arıları göremedim. Ya tam acemiyim ya da analara birşey oldu. Bakalım hayırlısı. 3-4 gün daha bekleyeceğim. Bakarsın çiftleşmiş yumurlamaya başlamış. Eğer varsa yola devam, Yoksa başka bir çare düşünelecek
Ortadaki belediye başkanı, sağında ben, solundaki İlköğretimin müdürü, en sağdaki kasabadaki muhtarlardan birisi. 23 Nisan töreninden. Normalde liselerin öğrenci ve öğretmenlerinin tamamı 23 Nisan bayramlarına okul olarak katılmaz. Ama bizim burası küçük bir kasaba olduğu için biz 19 Mayıs ve 23 Nisan günlerini ilköğretim ile birlikte kutluyoruz.
Elma ağaçları tam olarak çiçek açtı
Arıya baktıktan sonra ailecek pikniğe gittik. Hava da güzeldi. Tavuk ne de güzel gitti.
Yabani armut. Biz burada çöğür armudu deriz
Bu çalı tesbi diye biliniyor. Mayısın sonlarına doğru çiçek açıyor. Açtığında birden bir nektar akımı oluyor ama bu güne kadar balını alanı pek duymadım. Bizim buralarda arılar en fazla mevcuda haziran sonunda ulaşmaya başlıyor. Her halde o nedenle alınamıyor. İnşaallah bu yıl biz alabiliriz. Kısmet. Daha yeni yapraklanıyor
Bu meşe. Daha yaprakları hiç açılmadı. Buradaki arıcıların söylediğine göre temmuzda palamutlarından nektar salgılarmış bazı yıllarda. O yıllarda çok fazla bal olurmuş. Ama ben iki yıldır arıya bakıyorum. Bir şey yok. Arıcılar da bu yıl meşede nektar yok diyorlar

1 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Şükrü hocam yukarıyada bir örülmemiş petek atsaydın.Genç arılar petek örmek isterler.Herkesin işi başka.