18 Mayıs 2008 Pazar

Arıcılık Az Koloni ile Yapılmazmış

Arılıktaki resimler eski dediğinizi duyar gibiyim. Nedeni çok açık biz duvara tosladık. O nedenle moralimiz bozuldu. Fotograf makinasını götürsek bile fotograf çekmek istemiyoruz.
Çünkü ilk fotograftaki öndekilerin anaarısı yaşlı olduğu için böldüm. Bir arıcı arkadaşın ana memesi yapan güçlü bir kolonisinden ana memesi verdim. Onu kesti. Üç gün sonra oğul dan anaarı aldım. Üç gün kafeste beklettim. Çıktığında iki kovan onu da kesti.
Şimdi kendileri ana memesi yapacak anlaşıldı.
Arkadaki sağdaki iki kovan önceden güçlü bir koloni idi. Ali Türk Abinin anayı kesince böldüm. Ana memesi verdim. Kabul ettiler. Çıkalı iki hafta oldu. Kovanın biri anayı çok sıkıştırıyordu. Üç gün önce baktım. Anaarının arka ayağı yerde sürünüyor. Olmuş mu topal
Dedik nasıl olsa birisi iyi. Olmazsa iyi olan yumurtlamaya başlayıncı çıtaların bir kısmını ona veririm. Kalanları da diğer kovanlara dağıtırım. Ne oldu biliyor musunuz. Dün kontrol ettiğimde iyi olan genç anaarının yerinde yeller esiyordu.
Galiba çiftleşme uçuşunda arıkuşlarına yem oldu. Artık bir şey yapmıyorum. Saldım çayıra mevlam gayıra.

Rabbim sen bilirsin

Hiç yorum yok: