11 Mayıs 2008 Pazar

Gümlemek Nasıl Olur

Bunlar benim kovanlar,
Bundan bir ay önce üç kovanım vardı. Kovan sayısını da şimdi pek artıkmak istemiyordum. Olursa bal sezonundan sonra arıları bölecektim. Nisan ayının ortalarına kadar herşey istediğim gibi gitti. Bu ön taraftaki arılar bir kovandı. Kat vermiştim. Katı doldurdu. Bur kat daha verdim. İşler iyiyken kovanın katlarını indirdim. Ballıktaki çıtalardaki arılar çıkınca yerine yeni yumurta atılmamış ve yumurtlanan yerler tamamiyle erkek arı. Baktım kovanda erkek arı sayısı şuana kadar görmediğim kadar fazlalaşmış. Galiba anaarı yaşlanmış. Diğer kata baktım. Onda da durum aynı. İŞTE GÜMLEMEK BÖYLE BİR ŞEY olmalı Bu anaarı ben bu kovanı 2005 yılında almıştım onunla gelmişti. O zaman ilk oğul diye almıştım. Öncesi de varsa en az 4 yaşında. Bugüne kadar çok iyiydi.
Yeni anaarı verecektim. Güçlü kovan anaarıyı kolay kabul etmez diye 3'e böldüm ve anaarı memesi verdim.
Sağ üst köşedeki iki kovan Ali Türk Abinin anayı kesen arı. Anaarıyı kesince ben de ikiye böldüm. Anaarı memesi verdim. Analar çıktı.

Bunlar Mehmet Abinin arıları,
Mehmet Abi 2 kovan aldı. Birisi ilk oğul diye geldi. 9 çıtada çalışıyordu. Geldikten iki gün sonra anaarıyı kontrol ettik ama yoktu. Biz de iyi gelişen arılardan günlük yumurta verdik ve anaarı memeleri kapanınca arıyı ikiye böldük. Bu kovanlar gelince şimdiye kadar şerbet verdiğimizde yağmalama olmazdı. Bu kovanlar gelince anaarı üretmek içn kullandığımız küçük kovanlar yağmalandığı gibi zayıf kovanlar bile yağmalanıyor. Artık kovanın içine şerbetliğe şerbet veremiyorum.

Hiç yorum yok: