3 Mayıs 2008 Cumartesi

Kendine Fazla Güvenin Zararları

Neden arı fotografları yok diyebilirsiniz ama ben Gebze'den Ali Türk Abinin gönderdiği anaarıyı acele ile yanlış bir şekilde kovana verince anaarı 24 saatte arılar tarafından çıkarılmış. Cuma akşamı sabahı zor ettim. Sabah 9:00 arılıktaydım. Hemen kovanı açtım. Arılar hava daha yeni ısındığından dışarı çıkmamış üstüste idi dumanla görmeye çalıştım ama birşey göremedim. Bir umut yarın yine bakacağım. Daha önce de anaarı vermiştim ama böyle bir hata yapmamıştım. Anaarı kek bölmesini ikinci gün kendi elimle açıyordum. Ama bu sefer taa Gebzeden gelen anayı biran önce kovana verebilmek için hiç düşünmeden kek bölmesini açarak kovana verdim. Sonuç inşaallah hüsran olmaz.

Kasabanın dışında her taraf yeşermeye başladı.

Burası bizim okulun bahçesi. Dağın bir bölümünü okula bahçe olarak vermişler. Ama çocukların oynayacağı oyun alanı fazla yok.


Bizim okulun bahçesine sınır olan Karayollarının bahçesi bizim arılıkta bu bahçede.




Sabah gidince Mehmet Abinin arıları da kontrol ettik. Onun bir anaarısı. Mehmet Abi yeni iki adet kovan aldı. Biz kendi anaarımızın kaybına üzülürken doğru dürüst fotograf çekmemişiz. Aslında anaarıya değil de bu kadar yapılan emeğe üzüldüm.

1 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

sayın hocam aynı hatayı bende yapmıştım. kafesin kek bölmesini açıp vermiştim fakat bu yeterli olmuyor. Bence anayı iki üç gün kafeste tutup ondan sonram kek bölümünü açmakta fayda var.